LinkedIn to międzynarodowy portal społecznościowy, który został założony, by ułatwiać użytkownikom nawiązywanie kontaktów i relacji biznesowych. Serwis umożliwia pracodawcom zamieszczanie ofert pracy i wyszukiwanie kandydatów. Linkedin działa od 2003 roku i ma już 24 wersje językowe. Jest to profesjonalny serwis, który wykorzystuje się tylko w celach zawodowych. A Ty, posiadasz profil na LinkedIn? Każda osoba związana z rynkiem pracy powie, że powinieneś. Czy konto na LinkedIn powinien mieć każdy? Czy w dzisiejszych czasach naprawdę wszyscy musimy być online? Czy warto stworzyć swoje „wirtualne CV”?
Rozejrzyj się…
Ile razy już słyszałeś historie znajomych, którzy otrzymali interesującą ofertę pracy, ponieważ rekruter skontaktował się z nim za pośrednictwem portalu LinkedIn? A może zauważyłeś, że po rozmowie kwalifikacyjnej Twój przyszły, potencjalny przełożony przeglądał Twój profil? Obie sytuacje pokazują, że LinkedIn to już nie tylko przydatny portal, na którym warto mieć konto, ale też narzędzie pozwalające rekruterowi, czy nawet przyszłemu pracodawcy, przekonać się, czy dany kandydat pasuje na oferowany przez niego wakat.
Przede wszystkim – networking
Jeden z ważniejszych plusów płynących z obecności na LinkedIn jest taki, że wszystkie swoje kontakty biznesowe będziesz mógł zebrać w jednym miejscu, tworząc przy tym rozbudowaną sieć znajomości. Mówi się, że networking to dzisiaj podstawa tworzenia odnoszącej sukcesy marki, zarówno tej osobistej, zatem im więcej ciekawych osób poznasz i nawiążesz z nimi relacje, tym więcej korzyści z tego otrzymasz. Dodatkowo, to idealne narzędzie, aby obserwować swoją konkurencję i analizować strategie, jakie przyjmuje. Może poznasz ciekawe, inspirujące trendy, szkolenia, kursy czy nawet nowe technologie wykorzystywane przez osoby z podobnej branży? Warto być na bieżąco!
Zobacz także: Czym jest test kompetencji handlowych?
Możesz być pewny, że jeżeli aktywnie szukasz pracy, pracodawca z pewnością przed zaproszeniem Cię na rozmowę rekrutacyjną zrobi porządny research na najpopularniejszych portalach społecznościowych. Jeżeli zamiast osobistego i umówmy się – mało profesjonalnego konta na Facebooku, znajdzie dopracowany profil na LinkedIn, z pewnością od razu zyskasz w jego oczach.
Warto od razu wspomnieć, że rekruterzy wyszukują kandydatów po tzw. słowach-kluczach, dlatego też tak ważne jest to, żeby Twój profil był kompletny i konkretny. Odwiedzający po przeczytaniu nagłówka powinien dowiedzieć się o Tobie najważniejszych informacji, chociażby tego:
- w jakiej branży i w jakim obszarze pracujesz,
- na jakim poziomie stanowiska aktualnie jesteś (junior, senior, manager wyższego szczebla).
Ludzie irytują się, kiedy muszą zbyt długo szukać potrzebnych informacji i zamiast to robić, po prostu zamykają profil i przechodzą do kolejnego, bardziej przejrzystego.
Jeśli jesteś na etapie aktywnego poszukiwania pracy, na profilu warto dodać tę informację. To przydatna wskazówka, która da rekruterowi znać, że przedstawienie Ci interesującej oferty na pewno nie będzie stratą czasu.
Bądź aktywny i profesjonalny.
LinkedIn to chyba najprostszy sposób, żeby w sieci udowodnić innym to, że jesteś prawdziwym profesjonalistą i posiadasz specjalistyczna wiedzę. Wykorzystaj to we właściwy sposób. Jeśli czujesz się mocno, w tematach związanych z Twoją branżą, a do tego masz tzw. Lekkie pióro pisz dużo postów. Jeśli nie jesteś urodzonym pisarzem to się martw – udostępniaj wartościowe wpisy z innych kont. Nie myśl, że same udostępnienia nic nie dają! Pokazują, że wiesz, kogo obserwować i jesteś na bieżąco.
Lista umiejętności
Nie zapomnij wypełnić tej sekcji, jest bardzo ważna z perspektywy każdego rekrutera bo wiele o Tobie mówi. Nie wypisuj jednak standardowych i najczęściej wypisywanych umiejętności, bo „przecież każdy je ma i myślisz, że tak trzeba. Nie rób tego bezrefleksyjnie. Na swoim profilu skup się na tych kompetencjach, które mają znaczenie w wykonywanej przez Ciebie pracy – czy tej, którą chciałbyś wykonywać. LinkedIn pozwala osobom z Twojej sieci kontaktów potwierdzać wymienione w profilu kompetencje, więc tym bardziej warto wykorzystać tę opcję. Poproś kolegów zza biurka, czy z poprzednich miejsc pracy, żeby to zrobili. Mało tego, jeśli Wasza współpraca była naprawdę owocna, możesz ich też poprosić o napisanie pisemnych rekomendacji. Nie zapominaj tylko, że działa to w dwie strony i jeśli Ty też czujesz, że pracuje Ci się z kimś świetnie – pochwal go na LinkedIn!
More Stories
Jak wybrać dobry system ERP dla branży jubilerskiej?
Buty damskie na wiosnę – jakie modele królują w tym sezonie?
Ile można zarobić na sprzedaży modeli 3d?